Yolun Sonundaki Okyanus - Neil Gaiman

Yolun Sonundaki Okyanus – Neil Gaiman

Yolun Sonundaki Okyanus bitti… Bitmemesi için yalvardım ama yine de bitti…

Kitap baş kahramanımızın bir cenaze sonrası çocukluğunda yaşadığı yere dönmesi ve yedi yaşındaki anılarının tekrar su yüzüne çıkmasını anlatıyor.
Uzun zamandır beni gerçek anlatılanların olabileceğine inandıran bir fantastik hikaye okumamıştım. Sanırım en son bu şekilde hissettiğim kitap Harry Potter’ın ilk kitabıydı; sonra filmleri geldi, hakkında çok yazıldı çizildi ve büyüsü bozuldu. Ben, Yolun Sonundaki Okyanus’a kadar büyüsünü bozan şeyin benim büyümem olduğu zannetmiştim ama değilmiş… Hikaye hem kurgu olarak hem karakterler olarak hem de anlatım olarak beni o kadar içine çekti ki o dünyada kayboldum. Kurgu size her şeyi açıklamaya çalışmayan, dilinize bir kaşık bal çalarak gizemler arasında yolunuzu bulmanıza yardımcı olan bir şekildeydi; sade ve akıcıydı. Karakterler tüm doğallıkları ve gerçeklikleriyle karşınızdalardı; adeta yaşıyorlardı. Anlatım ise o kadar akıcı ve gerçekçiydi ki anlatamam… Çocukluk anılarını hatırlayan bir yetişkinin dili kitaba sonuna kadar hakimdi.

Anlatımdan bahsetmişken Zeynep Heyzen Ateş’in adını anmamak olmaz. Neil Gaiman’ın büyülü cümlelerini aynı büyüyle dilimize aktarmıştı. Sanırım uzun süredir ilk defa neredeyse hiçbir cümleyi anlatım düşüklüğü yüzünden tekrar okumak zorunda kalmadan bir kitap tamamladım. Ellerine, yüreğine sağlık!

Aslı Dağlı, Arzu Altınanıt ve Yüksel Yılmaz’a ısrarları için teşekkürler. Keşke daha önceden okusaydım dedirten bir kitaptı. Elbette içimde aynı zamanda bir daha asla hiç okumamış gibi okuyamayacağım gerçeğinin de burukluğu var.

Bu kitaptan sonra sanırım merakla beklediğim kitaplar biraz daha beklemek zorunda kalacak zira hala bu dünyanın içindeyken onlara hakkını verebileceğimi zannetmiyorum. Bir süre biraz daha basit kitaplar okuyayım bence ben… Ayrıca ben ❤️ Gaiman…

Hem de bir sürü ❤️❤️❤️!

Yorum Yap

