Ada, Sırlar Çözülüyor - Lynne Matson

Ada Sırlar Çözülüyor – Lynne Matson

Çeviri bitirme sonrası kendime verdiğim tatil sağ olsun Ada Sırlar Çözülüyor bitti!

İlk kitap Ada’da tanıştığımız, çocukları 365 gün içinde kaçamazlar ise ölüme mahkum eden Nil adası bu kitapta farklı iki karakterin Skye ve Rives’ın gözünden anlatılmıştı.
Ben ikinci kitabı ilkinden daha çok sevdim. Elbette bunun birkaç nedeni var. Öncelikle bu sefer karşıma maceradan çok bir aşk hikayesinin çıkmasına daha hazırlıklıydım dolayısıyla beklentilerim buna göreydi (lütfen biri bana neden adaya düşen neredeyse her çocuğun orada ideal çiftiyle karşılaştığını anlatabilir mi???). Gerçi ikinci kitap biraz daha fazla macera içeriyordu gibi geldi; belki de bu, benim beklentimin düşük olmasından kaynaklıydı.
Ada’nın sırlarının büyük bir kısmı gerçekten kitap boyunca çözüldü ve bu çözümlerin hiçbiri mantıksız ya da çok zorlama gelmedi. Dolayısıyla Nil iyi kurgulanmıştı diyebilirim.
Kitaptaki birçok şey öngörülebilir olsa da anlatım sıkılmadan okuyabileceğim kadar güzeldi. Sonuç olarak gençlik edebiyatının iyi denebilecek örneklerinden biriydi.

Çeviri konusunda yine ilk kitapta yaşadığım sıkıntıları yaşadım. Bazı birebire çevrilen yerler kaşlarımın kalmasına ve gözlerimin dolmasına neden oldu. Kötü bir çeviri olmamakla beraber çok daha iyi olabilme potansiyeline sahip olduğunu düşündürdü.

Yorum Yap

