Yerdeniz Büyücüsü - Ursula LeQuin

Yerdeniz Büyücüsü – Ursula Le Guin

Şimdiiii nereden başlasam ki ben bu yoruma… Yerdeniz Büyücüsü çok basit gibi görünen ama dolu dolu bir kitap.

İlk bakışta bize Çevik Atmaca’nın hikayesini anlatıyor. Bu kısacık kitap onun 7 yaşından başlayıp yetişkinliğe adım atmasına kadar süren uzun bir zaman dilimini ele alıyor. Aslında temel konusu yazarın da arka kapakta bize aktardığı gibi büyümek…

Ama bu konuyu klasik bir anlamda işlemiyor. Bir kere büyülü toprakların üzerindeyiz, Yerdeniz’deyiz… Yerdeniz, Tolkein’in Orta Dünyası’nı andırıyor ama o detay seviyesinde değil. Zaten kitaptaki kadim dilde yer ‘tolk’, deniz ise ‘inien’ olarak geçiyor ve yazarın bir saygı duruşunda bulunduğunu düşündürüyor. Bir de üzerine satır aralarında gizli, biraz düşününce ortaya çıkan anlatımlar var… Kitabı birçok açıdan çok çok beğendim. Yarattığı dünya, karakterler ve yazım dili tam anlamıyla yerli yerindeydi… Elbette sonuncusunda çevirmen Çiğdem Erkal İpek’in de katkısı büyük, gerçekten inanılmaz bir çeviri ortaya koymuş. Kitabı okurken Harry Potter’dan, Dresden Dosyaları’na ne kadar çok kitaba ilham kaynağı olduğunu görmek de beni ayrı şaşırttı ve mutlu etti.

Başka ne diyeyim bilemiyorum ki, herkese tavsiye edilecek bir kitap bence. Daha ilk bölümlerinden ben bu kitabı niye bu kadar ertelemişim diye başımı duvarlara vurmaya başladım; sonrasında ise bu duygu yerini, böyle bir kitabı ilk kez okuyor olmanın keyfine bıraktı. Harry Potter ya da Yüzüklerin Efendisi hayranıyım diyen herkes bu kitabı (hatta bu seriyi) okumalı… Son Not: Bu kitabı bitirerek şu güne kadar Le Guin okumamış olmanın utancını üzerimden attım (ki sevgili Ursula Le Guin’le ilişkimiz yeni başlıyor daha uzuuun bir süreç var önümüzde) ve ölmeden önce okunması gereken kitaplar listemden bir kitabı daha eksilttim. Mutluyum!

Ayrıca, ‘Long live the Queen!’

Yorum Yap

