Doktor Moreau'nun Adası - H. G. Wells

Doktor Moreau’nun Adası – H. G. Wells

Doktor Moreau’nun Adası bir gemi kazası sonucu okyanusta tek başına sürüklenen Prendick’in, Doktor Moreau’nun gizemli adasına gitmesini ve orada geçirdiği on bir ayı anlatıyor. Kitaptaki gizemler adım adım çözülürken kendimizi Wells’in garipliklerinin içinde buluyoruz.

Ben kitabı ilk kez okuduğum için Margeret Atwood’un sunuşunu en sona bıraktım. Sunuş içerik hakkında oldukça fazla bilgi içerse de kitaba farklı açılardan bakmak için oldukça yararlı. Bir yanım gizemleri koruduğum için mutlu olsa da bir yanım keşke başta okuyup kitaba daha detaylı inceleyerek devam etseydim diye hayıflanıyor. Kesinlikle çok ayrıntılı ve bilgilendirici bir sunuş olmuş.


Kitabın konusu hakkında bildiklerimden dolayı şu an okumanın doğru bir karar olmadığını düşünüyordum ama yanıldığıma memnunum, rahatça okuyabildim. Kitap beklediğim kadar vahşiydi, evet ama bana etkisi korktuğum kadar sert olmadı. Bu, bir başarı mıydı yoksa başarısızlık mı emin olamıyorum, belki de sadece benim endişelerim üzerine temkinli yaklaşmamdan kaynaklıydı.

Çeviri ve editörlük bence bu kitaba yakışır nitelikteydi, yalnız Margaret Atwood’un sunumunu okumak bazı şeylerin çeviride kaybolmuş oluğunu düşündürdü.

Bu kitap hakkında başka ne diyebilirim emin değilim; yazıldığı tarihten günümüze değerini kaybetmemiş bir eser var karşımda. Bilimkurgu Klasiklerinde yer almayı sonuna kadar hak ediyor.

Yorum Yap

