Ruhlar Kütüphanesi - Ransom Riggs

Ruhlar Kütüphanesi – Ransom Riggs

Ruhlar Kütüphanesi bitti ama açıkcası benim için hayal kırıklığı oldu, sanki birileri Ransom Riggs’i zorla koltuğa oturtmuş da 500 sayfa yazmadan hiçbir yere kalkamazsın demiş gibi hissettim.

Bayan Peregirine’nin Tuhaf Çocuklarını çok beğenmemiştim, Gölge Şehir için ise güzel demiştim. Gölge Şehir’de olaylar ilk kitapta kaldığı noktadan bir noktadan başlayıp bir amaç uğruna çeşitli maceralar eşliğinde sona kadar ulaşıyordu. Ruhlar Kütüphanesi ise öyle değildi, son 200 sayfa boyunca sürekli karşılarındaki hedef ve zorluk büyüyordu; benim bir noktadan sonra nasılsa önlerine yeni engel çıkacak diye düşünmeme neden oldu.
Elbette bunda kitabın adı da çok etkiliydi. Kitap, adından kahramanlarımızın er ya da geç kendilerini Ruhlar Kütüphanesi’nde bulacağının bilgisini veriyor (oysa bu olay son 100 sayfada oldukça hızlı bir şekilde geçiştirilmiş bir olay) dolayısıyla yaşadıkları tüm maceralar anlamını yitiriyor, çünkü kitabın ortalarına gelmeden oraya gitmeleri için başlarına neler gelebileceği tahmin edilebiliyor.

Çeviri için sadece Aslı Dağlı’nın desem zaten birçok kişi için yeterli olacaktır diye tahmin ediyorum. Bu serinin çevirisine gerçekten çok emek verdiğini biliyorum ve bu satırlara da yansımış.

Yorum Yap

