Kırmızı Üniformalılar - John Scalzi

Kırmızı Üniformalılar – John Scalzi

Kırmızı Üniformalılar şu anda tam ihtiyacım olan kitaptı.  Scalzi’yle Yaşlı Adamın Savaşı ile tanışıp tarzını çok sevmiştim ve bu kitapta da beklediğimi tam olarak verdi; son derece akıcı, kolay okunana ve eğlenceli bir hikayeydi.

Hikaye uzay filosunun amiral gemisi olan Gözüpek adlı bir gemide geçiyor, gemiye yeni katılan bir grup tayfa kendilerinin de içine dahil olduğu rütbesiz askerlerin dış görevlerde çok sık öldüğünü keşfediyor ve bunun nedenini keşfedip buna bir çözüm bulmaya çalışıyor.

Star Trek severler bilirler, dizide her bölüm kırmızı üniformalılardan bir ila birkaç kişi ölürken ana kahramanlarımız çok ağır yaralanmaları dahi kolayca atlatırlar. Aslında bu birçok film, kitap ve dizi için geçerli bir önerme. İşte Scalzi bu fikri alıp bunun üzerinden bir kitap kurgulamış.

Cihan Karamancı’nın çevirisi Enginlik serisinin ilk kitabı Leviathan Uyanıyor‘daki gibi okuma keyfini kaçırmayacak nitelikteydi. Scalzi’nin seçtiği karakter isimlerinin birbirlerine yakınlığı ise yer yer kafa karıştırıcı olabiliyordu.

Kitap mükemmel değildi. Kurguda düşündürücü, alt metinlerle dolu bir yön yoktu; sade, olduğu gibi bir hikayeydi ama tam ihtiyacım olan şey de buydu zaten. Yine de Hugo ve Lotus ödüllerini nasıl aldığını düşünmedim desem yalan olur. Özellikle kitabın ikinci yarısı açıkcası beni hayal kırıklığına uğrattı. Yine de okunası bir kitap.

 

“Kırmızı Üniformalılar – John Scalzi” üzerine 2 düşünce

  1. Hikayeye son noktayı koyduğu yer gayet eğlenceli ve komikti . Ben bu kitabı Scalzi’nin klişelerle dalga geçişi olarak değerlendirip beğendiğimi söyleyebilirim.

    Liked by 1 kişi

    1. Ben de beğendim, yazıdan beğenmediğim anlaşılıyorsa hatalı olmuş demektir. Yine de Scalzi’den ve aldığı ödüllerden dolayı daha yüksek beklentilerim vardı sanırım. Klişelerle dalga geçmesi çok güzeldi fakat bence onları klişelerin dışına çıkarak bağlayamamış olması bir eksiklikti. Elbette burada kendiyle de dalga geçtiğine inanıyorum ama… Dediğim gibi sanırım benim beklentilerim daha yüksekti.

      Liked by 1 kişi

Yorum Yap

