İkna Ulusu - George Saunders

İkna Ulusu – George Saunders

Benim, “Ben öykü kitaplarını sevmiyorum!” çığlıklarıma karşılık Hazal Çamur’un “Hayır, bunu okumalısın!” ısrarıyla bana zorla aldırdığı İkna Ulusu’nu sonunda okumaya fırsat bulabildim. İtiraf etmek zorundayım ki haklıymış!

İkna Ulusu tüketim toplumunu yeren distopik öykülerden oluşan bir kitap. Özellikle kitabın ilk bölümündeki öyküler karşısında büyülendim. Kitap ilerledikçe öykülerin benim damak tadıma göre biraz fazla absürt kaçtığını belirtmek zorunda olsam da altlarındaki mesajlar bakımından etkileyiciliğini yitirmedi.


Niran Elçi’nin çevirisi her zamanki akıcılığında, gözümü tırmayalayan birkaç yer olsa da okuma keyfini kaçırmıyor. Aynı şey editörlük için de geçerli, tertemiz bir kitap olmasa da keyifle okunabiliyor.

Yorum Yap

